Sunday, September 18, 2011

Blah lah, muka ko dah lah buruk..!!

Salam dan hai kepada readers serta para pembaca semua..

Ish, tension gila aku dengan budak ni.. Nasib baik dia ni budak, kalau akak budak, dah lama aku mintak no phone..hehe. Eh, sambung marah balik.. Kalau tak di sebabkan aku pikir yang kau ni anak Wak Seman yang duduk tepi sawah tu, memang dah nazak kau aku kerjakan..

buruk ke muka saya ni..??
Hehehe, okay ye semua orang.. Diatas itu adalah satu dialog yang terkeluar disaat aku memikirkan untuk membuat satu cerkon (cerita kontot).. Namun dialog tu aku rasa aku tak akan gunakan kot sebab cerkon tu pun aku tak tulis lagi..hehe

Eh, panjang sangat pulak mukadimahnya ye.. Okay lah straight to the road, korang pernah tak mengatakan atau dikatakan dengan ayat yang ada pada bahagian tajuk tu.. Kalau korang pernah mengatakannya, cepat2 lah mintak maaf dekat orang tu ye.. Tapi kalau korang yang dikatakan, banyak2 lah bersabar..

Sesungguhnya Allah itu menciptakan semua manusia itu dengan sebaik2nya.. Sekiranya korang rasakan yang wajah korang buruk, percayalah bahawa ada satu kecantikan yang terdapat dalam diri korang itu.. Dan jika korang tau menggunakan kecantikan / kelebihan itu, sudah pasti korang akan menjadi antara orang yang berjaya..

Wah, dah jadi macam motivator lah pulak ye.. Tapi walau apa pun, bersyukurlah dengan apa yang kita ada.. Sebab sesungguhnya jika kita bersyukur, Allah akan melipat gandakan lagi rezeki kita.. So, semoga di hari Ahad yang indah ni, korang dapat bergembira di samping orang tersayang..^^

P/s : Aku rasa entry ni patut keluar masa hari Jumaat lah..hehe

4 comments:

aiman mania said...

ye...memg tak dinafikan apa yg arpizz cakap tuh ada kebenaran...allah telah mencipta manusia itu dengan sebaik2 kejdian.,...subhanallah,,,

myhatiku said...

cantek dalaman yg dicari :)

Aleen Aiden said...

hu3,ingatkan marah kat sapela tadi.agaga~

Unknown said...

salam kunjungan...setiap kejadian tuhan tu ada kelebihan dan kekurangannya...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...