Wednesday, September 21, 2011

Misi mencari Idea Best.. (Part 3)

Salam dan hai kepada readers serta para pembaca semua..

...Sambungan dari Misi mencari Idea Best.. (Part 2)

.... Masa semakin suntuk, aku lihat wajah Idea Best sudah tidak keruan kerana dari tadi dia hanya mampu menangis.. Tiba2 aku mendapat satu idea, macam mana kalau aku buat atau cipta satu lagi Idea didalam kotak fikiran aku ni..

Tapi nanti sekejap, buat apa aku nak cipta, lebih baik aku panggil Idea Tak Masuk Akal.. Dia memang terkenal dengan kebolehan untuk mengubah realiti.. Maka dengan pantasnya aku mengeluarkan telefon aku dan menghubungi Idea Tak Masuk Akal..

"Hello, tolong datang dekat aku cepat, ada masalah besar ni..!!" Kata aku selepas berjaya menghubungi Idea Tak Masuk Akal.. Tidak sampai 3 saat, Idea Tak Masuk Akal tiba2 muncul dihadapan aku sambil membuat muka penuh bergaya..

"Wei, cepat tolong aku musnahkan bom dekat badan Idea Best ni..", arah aku selepas melihat jam pada bom itu tinggal 10 saat lagi.. Tiba2 aku baru teringat yang Idea Tak Masuk Akal ni ada masalah pendengaran, jadi dia hanya berdiri sambil memerhatikan aku dan Idea Best yang dalam kekalutan..

beginilah letupan itu..
Aku semakin tertekan, lalu aku pun menjerit kearah Idea Tak Masuk Akal dan menyuruh dia menjadikan kitorang menjadi kebal.. Setelah mendengar jeritan aku itu barulah dia mula mengeluarkan kuasanya dan tiba2..

KABOOOMM..!!!

Satu letupan yang kuat kedengaran hampir di segenap ruang.. Asap dan debu2 berterbangan ke atas dan aku mula membuka mata aku.. Aku menyangka kan yang diri aku ini sudah mati kerana aku pasti yang Idea Tak Masuk Akal memang tidak sempat untuk mengeluarkan kuasanya..

Tapi rupa2nya aku salah kerana tidak lama selepas itu aku dapat berdiri semula dan aku lihat keadaan disekeliling aku hanyalah tanah dan debu2 yang berterbangan sahaja.. Tiba2 satu pelukan erat datang menerjah ke badan ku dari arah belakang..

"Terima kasih Arpiiz sebab dah selamatkan saya..", muncul satu suara dan sebaik sahaja aku memalingkan badan aku kebelakang, aku lihat Idea Best yang berdiri.. Aku hanya tersenyum dan bila melihatkan Idea Tak Masuk Akal mula berdiri, aku pun mengajak mereka semua untuk balik..

Idea Penipu pula... Aku sendiri tidak tahu di mana dia berada, tapi yang pasti dia akan sentiasa mencari jalan untuk memporak peranda kan dunia Idea aku ini..

~TAMAT~

4 comments:

Jenny Pa-un said...

akhirnya selamat juga hahaha

Unknown said...

cerita dalam cerita ni....

Unknown said...

nanti kampung saya tinggal kenangan jer..sebab kerajaan nak ambil buat bandar...hu3

Unknown said...

http://gilamodified.blogspot.com/2011/09/hatten-square-autoshow-sept-11-2011.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...