Monday, September 12, 2011

Misi mencari Idea Best.. (Part 1)

Salam dan hai kepada readers serta para pembaca semua..

inilah wajah Idea Best..
Okay, sekarang ini aku sedang membuat satu siasatan berkaitan tentang kes kehilangan idea untuk aku membuat satu cerita bersiri.. Mangsa yang bernama Idea Best telah menghilangkan diri dari kotak fikiran aku ini.. Kali terakhir dia dilihat ialah sebelum aku tidur tadi..

Kemungkinan mangsa (Idea Best) telah diculik berdasarkan keterangan saksi iaitu Idea Merepek dan Idea Meraban.. Menurut kata mereka berdua itu, Idea Best telah pergi bersiar2 ketika aku sedang lena dibuai mimpi indah..

Tiba2, mereka berdua telah ternampak yang Idea Best telah dilarikan dengan menggunakan angin yang berkelajuan 5km/j.. Malangnya mereka berdua tidak sempat untuk menghafal nombor plat angin yang telah menculik mangsa..

Sambung Idea Meraban lagi, dia tidak berani untuk mengekori mangsa sebab beliau juga takut akan diculik oleh angin tadi.. Hmm, memang agak payah sikit kes ni.. Apakah motif untuk Idea Best itu diculik, setahu aku dia ni takde buat salah dengan sesiapa pun..

Malahan, Idea Best juga telah menjadi idola bagi semua Idea2 yang ada dalam kotak fikiran aku ini.. Aku mesti selesaikan kes ini dengan cepat, kalau tak nanti Idea Best akan terus lenyap dari dalam kotak fikiran aku ni..

Tapi apa yang penting sekali ialah, siapakah yang telah mengawal angin yang menculik Idea Best itu.. Untuk mengawal angin, bukan sebarangan Idea yang boleh membuatnya.. Kali terakhir Idea yang berjaya mengawal angin itu ialah Idea Penipu..

Idea Penipu memang terkenal dengan sikap dia yang jahat dan suka menipu.. Tapi setahu aku, Idea Penipu telah lama terkorban dalam kemalangan kerana pada masa itu angin yang dia cuba kawal telah terbabas melanggar tembok pembahagi jalan..

Nanti sekejap, takkan lah yang Idea Penipu itu masih.......

Bersambung la pulak...

P/s : Hahaha, jadi juga buat cerita bersiri..^_^

8 comments:

Unknown said...

pening akak baca..
kalau akak giler,akak saman kamu.
hahahahaahha

gnesop.com said...

alamak, sambung plak

myhatiku said...

Kali nie entri meraban agak anjang ye..haha ;p

Unknown said...

Jom berkenalan dgn Ghost Rider .http://gilamodified.blogspot.com/2011/09/lets-meet-my-ghost-rider.html

emarieys said...

hahah..menarik ni..tk sabar tunggu sambungannya...

Jenny Pa-un said...

angin kus kus ke?? JK hahaha..:P

lama x singgah sini hehehe

Leeya Hezlin said...

hahaha.nah,cepat la sambung entry ni..
mau tau juga ending ceritanya.. :)

teha said...

cunn perempuan tu !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...