Monday, September 19, 2011

Suara ketawa didalam bilik..

Salam dan hai kepada readers serta para pembaca semua..

Hahahaha...!!!

Aku terperanjat sebentar setelah mendengar satu suara yang amat jarang aku dengar.. Ianya seakan2 suara seseorang ketawa berdekah2.. Aku perhatikan keadaan sekeliling mencari suara siapakah itu.. Ditambah dengan keadaan yang gelap, aku terpaksa juga turun dari katil untuk menghidupkan lampu..

Setelah aku menghidupkan lampu, barulah keadaan menjadi terang benderang.. Dan ketika itu jugalah suara ketawa tadi hilang.. Aku mula berasa seram, tapi aku segera kuatkan semangat aku sebab aku menganggap yang benda itu tidak akan kacau orang yang mempunyai semangat yang kuat..

Aku mematikan lampu semula setelah memastikan yang suara itu telah benar2 hilang.. Setelah mematikan lampu dan baring diatas katil aku.. Aku cuba untuk melelapkan mata, maklumlah esok aku ada kelas pada awal pagi, jadi aku perlu tidur yang cukup..

Tidak lama selepas itu, muncul lagi suara ketawa itu.. Kali ini aku benar2 memberanikan diri aku untuk mencari dari manakah arah bunyi ketawa itu.. Tiba2 aku perasan ada sedikit cahaya di hujung bilik aku itu.. Cahaya itu telah ditutupi oleh selimut aku dan dengan segera aku mengalihkan selimut itu..

Aku berasa lega sebentar, rupa2 nya suara ketawa itu datangnya dari telefon bimbit aku.. Aku percaya ini mesti kerja adik2 aku yang suka mengubah nada dering telefon aku ini..

Moral of the story : Sila jangan mengada2 simpan nada dering seram dalam telefon kalau tau diri tu penakut..hehe

P/s : Aku rasa ayat2 dalam entry ni skema sangat lah..huhuhu

2 comments:

Ku Azhar said...

pergh!! serious seram!huhu...alang2 dh ade kt sini nk jemput join GA :)

ctk said...

lorh..menakotkan jer ayat..dah la ct bace malam2..seram pulak rase...wachaaaa :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...