Thursday, September 29, 2011

Misteri Rahman...

Salam dan hai kepada readers serta para pembaca semua..

Malam itu suasana agak senyap sunyi dikawasan perumahan aku.. Aku masih lagi terbaring diatas katil sambil berusaha dengan segala kudrat yang ada ini untuk cuba melelapkan mata.. Aku lihat semua kawan2 aku sudah lena dibuai mimpi, sampai ada yang mengigau sekali..

Aku cuba juga untuk mengira kambing, namun usaha itu hanya menemukan aku dengan jalan buntu sahaja.. Mata aku langsung tidak mahu melelapkan dirinya, malah tiba2 je mata ini seakan2 ingin aku pergi menonton tv.. Bila difikirkan yang aku memang dalam keadaan yang maha boring, aku pun pergilah ke ruang tamu..

Sekali lagi aku berasa hampa, kerana pada jam 3.30 pagi ini sudah tiada rancangan tv yang bersiaran.. Aku cuba berfikir semula, apakah yang aku perlu buat untuk buatkan aku tidur.. Tiba2 aku terdengar satu suara perempuan yang sungguh merdu sedang menyanyi..

Aku cuba mencari dari arah manakah suara itu datang.. Mungkin itu suara Lina, jiran aku yang duduk selang sebuah rumah dari arah kiri.. Tapi tak mungkin dia nak menyanyi pagi2 buta ni, fikir aku sambil mata ini melilau mencari arah bunyi itu..

Sedang mata ini leka mencari dari arah manakah bunyi itu, tiba2 aku perasan seakan2 ada cahaya didalam bilik Rahman, kawan aku.. Secara senyap2 aku membuka pintu bilik Rahman, dan apa bila pintu bilik itu dibuka.. Satu cahaya kuning menerjah ke dalam anak mata aku ini..

Silau cahaya itu telah memaksa aku untuk memejamkan mata ini.. Sambil itu aku cuba juga untuk melihat cahaya apakah itu, dan apabila mata aku sudah boleh dibuka, aku lihat ada seorang perempuan.. Perempuan itu sedang berdiri di sebelah katil Rahman sambil mungusap2 kepala kawan aku itu..

Di saat itu, aku menjerit memanggil nama Rahman, namun suara aku ibarat tenggelam didalam suara nyanyian perempuan misteri itu.. Setelah beberapa kali aku memanggil Rahman, tiba2 perempuan itu berhenti menyanyi.. Keadaan yang sebelum ini terang dengan cahaya kekuningan, kini bertukar gelap..

Perempuan itu menggerakkan kepalanya dan memandang tepat ke wajah aku.. Apabila aku memandang terus ke matanya, tiba2 aku rasakan seperti keadaan sekeliling aku ini gelap serta merta.. Aku tidak pasti berapa lama keadaan itu berlaku, kerana apabila aku sedar sahaja hari sudah pun pagi...

...Bersambung

P/s : Ini adalah cerita rekaan sahaja, tiada kena mengena dengan sesiapa pun..

5 comments:

Ezad Skytech said...

erkk..cerita seram ke ni...kalau aq pun..mahu pengsan kalau macam tu...tiba2 je pandang tepat kat muka..psiko3..

Sunah Sakura said...

uiks, misteri betul!

Santri T.P.I.N.I said...

mcm seram je citer ni...tapi best jugak!

cik Beskod said...

huish.. giler la.. konfirm aku pengsan kalau aku ade kat tempat tu huhu..

khairul said...

kli ni jgn pekena org apit hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...