Saturday, October 08, 2011

Post entry pun boleh tension..

Salam dan hai kepada readers serta para pembaca semua..

Tahukah anda bahawa 90% blogger pernah mengalami keadaan dimana mereka mengalami satu tekanan perasaan ketika nak post entry.. Lagi 10% peratus yang tidak pernah mengalami ialah blogger yang baru dan blogger yang jarang sangat update, namun mereka juga akan mengalami situasi itu..

Apa, korang tak percaya dengan apa yang aku tulis kan dekat atas tu..?? Kalau korang tak percaya takpe sebab nanti aku akan tunjukkan situasi2 yang membuatkan para blogger ni tension ketika nak post entry.. Antara sebab2 blogger tension ketika nak post entry ialah...

* Tak tau nak tulis apa..
- Aku rasa benda ni adalah lumrah dalam kehidupan seorang blogger.. Blogger akan bertambah tension bila dapat tau yang follower dorang berkurang akibat lama sangat tak update..

* Banyak sangat cerita yang nak ditulis..
- Ini pulak terjadi bila idea datang mencurah2 sampai melimpah ruah.. Yang buatkan tension ialah bila nak susun entry mana yang patut keluar dulu..

* Tak tau nak postkan atau tidak..
- Benda ni akan terjadi bila korang nak postkan entry tentang keburukan orang.. Contoh gossip lah, kalau postkan entry macam tu memang dapat banyak reader, tapi rasa macam tak best pulak kan..huhu

* Tv atau post entry..
- Benda yang aku biasa sangat hadapi.. Tak tau sama ada nak buat entry atau nak tengok tv.. Biasa kalau ada cerita2 best, aku memang terpaksa mengabaikan blog ni lah..ish2

Hmm, aku rasa cukuplah dengan apa yang aku tulis dekat atas tu.. Kalau tulis panjang2 sangat, bukan ada orang yang nak baca pun.. Korang bagitau aku, dekat part / bahagian mana yang selalu buatkan korang jadi tension sangat...??

3 comments:

cik aisha said...

tension bila nak mengepost entry tenet buat hal....bila nak baca entry org pun tenet wat hal...haha senang cite tensen dgn tenet yg mcm siput sedut smpai xdpt nk berblog...

Unknown said...

Tadi masa blogwalking.., tetibe alarm bunyik... Gwanggeto, The Great Conqueror main kejap lagi. Terpaksa la tinggal dulu blog tu pasal ni citer Korea feberet aku! Main 2 kali seminggu. Tak mungkin aku miss kecuali mati karan.. damn!

chesakinah said...

point yang ke 2 n 3 tu tepat kena batang hidung laa... alih2 malas tulis ape-ape hah hah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...