Tuesday, August 23, 2011

Bila tekanan asyik menekan..

Salam dan hai kepada readers serta para pembaca semua..
relax je rumput ni..

Wajib puasa di bulan Ramadhan,
Tak boleh makan di waktu siang,
Macam mana nak hidup kalau asyik tertekan,
Cuba rilek sikit barulah tenang..

Pagi2 sudah makan,
Takde nasi, hantam je bahulu,
Kalau ada banyak tekanan,
Fikir dulu masalah mana yang boleh selesai dulu..

Main mercun, mak bapak marah,
Bunga api jelah yang boleh nampaknya,
Masalah dan tekanan itu dah memang lumrah,
Jadi kenalah pandai menyelesaikannya..

P/s : Huih, lama betul aku tak buat pantun2 ni..hehe

6 comments:

cik Beskod said...

amboi encik arpiiz berpantun hehe

khairul said...

boleh pantun rupanya ..not bad la tu !

Siti Hajar Masri said...

hadapi tekanan dgn tenang dan senyuman..;p

aleen aiden said...

huih,klo bab pantun memang aku angkat tangan awal2.surender!agaga

dyanie said...

tuuuuuuu dye.......
bpantun pulak....hihihi

Saiazuan said...

smart tul rumput tu.. tenang je

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...