Monday, November 28, 2011

Hujan itu masih lebat lagi..

Salam dan hai kepada readers serta para pembaca semua..

Malam ini sekali lagi hujan turun.. Sama seperti malam2 yang sebelum ini, turun tanpa aku sedari dan pergi ketika aku sedang bermimpi.. Namun hujan malam ini tidak sama seperti malam2 yang lepas.. Entah kenapa aku seakan2 dapat merasakan sesuatu..

Sesuatu yang membuatkan aku perlu menunggu sehingga larut malam.. Pada mulanya aku tidak menghiraukan perasaan itu.. Tapi entah bagaimana, perasaan itu semakin kuat sehinggakan aku tidak mampu untuk melelapkan mata ini..

Tiba2 aku mendapat panggilan.. Panggilan dari kawan lama aku, Zahid namanya.. Memang sudah lama kitorang tidak berjumpa.. Last sekali ialah ketika hari raya puasa dulu.. Kitorang memang berbual lama sehingga jam pun menunjukkan pukul 2.30 pagi..

Selepas bersembang dengan dia, barulah perasaan yang menyelubungi aku dari tadi hilang.. Aku pun baring ke katil aku dan cuba melelapkan mata.. Aku dengar di luar hujan masih lagi lebat, namun kelebatan hujan itu tidak mampu untuk menghalang aku dari tidur..

Ketika aku sedang lena tidur itu, tiba2 aku tersentak.. Aku terus bangun dan dalam keadaan yang bingung itu aku cuba melihat jam di telefon aku.. Satu mesej dari Zahid aku terima dan dengan pantas aku membaca nya.. Mesej itu berbunyi..

"Terima kasih sebab kau sudi bersembang dengan aku tadi.. Kau memang kawan aku yang sejati.. Aku harap kau takkan lupakan aku ye.. Ada lagi satu benda yang aku nak bagitau dekat kau..

Jika kau sedang membaca mesej ini..
Itu tandanya yang....
....
......
........
....
.....
..."
Aku semakin berdebar, aku teruskan menekan button ke bawah untuk menghabiskan mesej itu..
".....
.......
......
......
......
.....
.....
.....
Kau takkan tau apa yang aku tulis sebab penulis entry ni malas nak tuliskan..hehehe"

10 comments:

sayA tonaH said...

mmmm mimpi ea

Unknown said...

penang hujan la ni bro

Kuronofu91 said...

lama x blogging???haha

Anonymous said...

sebenarnya aku pun b'debar2 baca post kau nie.. apa ending cerita tuu .. bikin suspen tauu

Jahirah said...

haha suspen aje.....

JR said...

Ending yg melucukan....

Entri terbaru di blog JR:

"Bertuahnya Jadi Rakyat Selangor: JR Pun Nak Berpindah Ke Selangorlah!"

NUR AYNIE said...

aigoooo.....mls plak nk tulis...=,=''

Unknown said...

ek eleh...terkono den....hehehe saspen jo...

teha said...

hahha ! suspen jee..

cik azeya said...

aha, ces.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...