Monday, March 05, 2012

Senyum Pagi ( Tips Panjang Umur )

Salam dan hai kepada semua readers serta para pembaca semua..

Seorang wartawan telah berkejar ke sebuah kampung kerana dia diberitahu bahawa ada seorang wanita tua yang usianya telah mencecah 130 tahun. Jadi dia telah ke sana untuk membuat liputan, berikut adalah antara perbualan mereka.

Wartawan : Jadi nenek, betul lah yang usia nenek sekarang ini ialah 130 tahun..?
Nenek : Eh, ni nenek masuk tv ke..? Wah makin femes aku macam ni..hahaha
Wartawan : Eh, nenek jangan ketawa sangat, nanti kalau tercabut gigi tu, sapa yang nak pasangkan..
Nenek : Owh, okay2.. Sorry, lah nenek excited sangat ni..
Wartawan : Hmm, jadi apakah rahsia nenek untuk mendapatkan umur yang sebegini..??
Nenek : Korang nak tau rahsianya..?? Hmm, rahsianya ialah...
(gambar hiasan)
.......
......
......
......
......
....
.......
.......
.......
.......
...............korang cuma jangan mati je.. So, dapatlah umur yang panjang..hahaha
Wartawan : Eh, nenek ni.. Main2 pulak dia, cuba nenek jangan main2..
Nenek : Laa, betullah.. Nenek pun tak tau apa rahsianya.. Lagi satu, sebenarnya umur nenek baru je 70 lebih.. Sekarang nenek nak tau, sapa yang pandai2 buat cerita ni.. Biar nenek piat telinga dia..

Maka wartawan dan krew2 itu pun pulang dengan perasaan yang sangat hampa..

2 comments:

NUR AYNIE said...

sian kene tipu yer hahhaaha

Tiramisu Fatiema said...

adehh..macam2 tul..lawak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...