Sunday, January 20, 2013

Pengalaman bawak skuter.

Salam dan hai kepada para pembaca semua..

Okay, sementara aku ada idea dan masa serta semangat diikuti perasaan gembira dan ditambah dengan.... Aaarghhh, apa benda yang aku melalutkan ni.? Okay2, balik semula lah ye. Sebenarnya ada something aku nak story kat entry ni yang akan dipost kedalam blog ini.

Korang nak baca tak ni.? Kalau tak nak baca, sila lah baca jugak, sebab aku nak paksa korang baca jugak ni.hahahha. Tapi sebelum aku memulakan cerita, aku nak paksa korang untuk memeluk bantal dulu sebab cerita ini akan buatkan korang ketawa terbahak2 sehingga terkeluar gigi, even korang tak pakai gigi palsu.

Entah gambar motor sapa lah yang aku jumpa ni.
Owh korang nak tau apa function korang kena peluk bantal tu ye.? Sebenarnya takde apa, just kalau korang tak ketawa lepas baca nanti, korang pukul lah kepala orang sebelah korang dengan bantal tu, gerenti korang akan ketawa jugak nanti. Tapi aku kena bagi amaran sebab nanti peratus korang kena pukul pun tinggi lah jugak.hehehe

Ceritanya macam ni, minggu lepas ayah aku baru beli sebuah motor skuter auto. So, seperti yang korang tau bila skuter auto ni, dia just pulas je throttle tu and terus jalan, kat bawah tu pulak just ada tempat letak kaki je. Well, oleh kerana aku first time naik motor yang macam tu, so berlaku lah perkara yang lawak ni.

Ketika aku sedang menunggang motor tu, tiba2 aku terpaksa membuat brek mengejut. Maka aku pun beria lah tekan kaki aku dengan niat untuk brek, but aku pelik kenapa motor ni still laju jugak, tak mula slow.? Tiba2 baru lah aku perasan yang rupanya kaki aku just tekan tempat pemijak je. Sebab brek belakang ada kat tangan kiri aku.

Selepas kejadian itu, aku pun ketawa saja lah sepanjang jalan itu sehingga membuatkan seorang polis menahan aku. Cewah, yang polis tu saje2 je lah, aku just gelak sampai rumah je.. So, camne.? Korang ketawa berdekah2 sampai gigi tercabut tak.?

Kalau tak, sila lah pukul orang sebelah korang tu dengan bantal seperti yang aku arahkan dekat atas tadi..hehhee

1 comment:

Iswandi Rezal said...

follow my blog http://laju-lajunakpergimana.blogspot.com/

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...