Saturday, July 11, 2015

[Story Saturday] Tira (Part 1)

Salam dan hai kepada para readers semua...

Tira, sorang pelajar yang mengambil jurusan sains komputer di sebuah universiti terkemuka. Peribadinya yang rajin dan sentiasa fokus terhadap pembelajarannya membuatkan dia menjadi salah seorang pelajar yang pintar didalam setiap kelas. Namun Tira adalah seorang yang kurang bersosial, masa cutinya banyak dihabiskan dengan membaca buku-buku.

Oleh kerana sikap kurang sosialnya juga membuatkan Tira sering menjadi mangsa buli oleh rakan-rakan sekelasnya. Tira selalu disuruh untuk menyiapkan assignment yang diberikan oleh pensyarah mereka. Walaupun Tira menerima, tapi jauh disudut hatinya itu tersimpan semua dendam dan perasaan amarah Tira terhadap rakan-rakan sekuliahnya.

Sehinggalah pada suatu petang, Tira baru sahaja tamat kuliah petangnya dan dia bersiap-siap untuk bergerak pulang. Ketika dia sedang berjalan di luar fakultinya, tiba-tiba ada sepasang tangan yang menarik badannya ke belakang. Tira yang terkejut hanya mampu mengikut sahaja arah tangan yang menarik dirinya. Setelah beberapa saat berjalan, tangan tadi melepaskan pegangannya dan menolak badan Tira jatuh ke tanah.

Tira cepat-cepat cuba untuk berdiri, tetapi ada pula beberapa kaki yang memijak badannya. Pandangan Tira mula beralih, mula melihat siapakah yang melakukan perbuatan biadap itu terhadap dirinya. Setelah diamati betul-betul, barulah Tira sedar rupanya Zahid dan juga Alia yang memijak badannya. Mereka berdua adalah pasangan kekasih yang suka membuat kacau disekitar kampus, dan orang yang selalu menjadi mangsa mereka ialah Tira.

Alia meminta Tira untuk memberikan dirinya wang yang berjumlah RM500 kerana mereka berdua sudah kehabisan wang akibat berjudi. Tira menolak permintaan Alia kerana dia sendiri tidak mempunyai wang sebanyak itu. Namun selepas Tira memberikan jawapan, tiba-tiba satu tendangan mengenai perut Tira, Tira menjerit kesakitan. Sementara Tira masih lagi baring kesakitan, Zahid menyelongkar beg Tira dan dia mengambil semua duit yang ada didalam beg itu.

Sebelum mereka berdua pergi, Alia memberitahu kepada Tira yang dia akan datang lagi untuk meminta wang yang dimintanya tadi. Tinggalah Tira terbaring sambil menahan kesakitan akibat disepak oleh Alia tadi, dan ketika dia sedang menahan sakit itu juga akhirnya Tira pengsan. Selepas beberapa jam, Tira membuka matanya, dia cuba bangun dan kali ini sakit akibat disepak tadi sudah mula hilang.

Tira cepat-cepat bangun dan memandangkan keadaan sudah gelap, dia bergegas mengemas beg nya yang bersepah tadi dan tanpa membuang masa, Tira terus pulang ke rumah sewanya. Setelah sampai dirumahnya, Tira terus terbaring kepenatan, dia sedih dengan hal yang berlaku kepada dirinya tadi. Dia takut kalau Alia mahu membunuhnya gara-gara dia tidak mengikut arahan Alia.

Sewaktu Tira sedang mengelamun itu lah tiba-tiba dia terdengar bunyi benda terjatuh. Tira yang terkejut tadi terus mencari dari manakah bunyi itu datang, dan setelah dia melihat keadaan sekeliling dia tahu bahawa bunyi jatuh tadi datang dari beg nya. Sewaktu dia sedang memandang begnya, sekali lagi Tira terkejut kerana begnya bergerak-gerak dengan sendirinya.

Bersambung....

Tira (Part 2)

P/s : Okay, cerita kali ni memang betul-betul spontan, sampai aku tak tau apa tajuk yang aku nak bagi..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...