Sunday, January 16, 2011

Berapa laju...

Salam semua, nampaknya keadaan dirumah aku sekarang ni sudah mula hujan dan mata aku yang dari tadi segar bugar kini menjadi berat. Eh, dah berhenti pulak hujan tadi, kejap betul, tak boleh la nak sambung tido balik..hehe.

Ada beberapa orang blogger yang bertanya kepada aku, adakah blog dorang mempunyai tahap loading yang boleh membuatkan seseorang itu tidur dan bangun dan tidur semula baru boleh baca blog dorang ni. Adakah korang juga mahu bertanyakan soalan yang sama tetapi korang malu, usah risau...(dah macam iklan kat tv pulak..hehe) Tak apa, kat sini aku nak tolong lah selesaikan masalah korang tu dengan memperkenalkan Website Speed Test(yang senang sikit) dan Pingdom Tools (yang ini lagi details la). So korang pilih la yang mana satu korang nak guna, kalau nak guna kedua2 pun boleh aja, tak ada hal lah.

Korang boleh klik disini untuk Web Speed Test dan untuk Pingdom Tools disini ya..

Nak bagitau yang terdapat blogger lain yang mengatakan jika kelajuan korang melebihi 100kb, itu bermakna yang blog korang itu berat dan ada juga yang mengatakan yang perlu lebih 200kb baru dianggap berat. Jadi hipotesis yang aku dapat ialah, semakin banyak kb yang korang dapat, semakin berat lah blog korang..hehe(eh, ini hipotesis ke inferens ye..??)
yang ini untuk speedtest korang punya internet connection, tak ada kene mengena dengan diatas..


2 comments:

LaLa said...

ooo begitu rupenye~

mknace unlimited said...

:) :) :)
betul3x
terbaeekkk!!!!

singgah dari mknace unlimited

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...