Sunday, September 18, 2011

Misi mencari Idea Best.. (Part 2)

Salam dan hai kepada readers serta para pembaca..

Sambungan dari Misi mencari Idea Best.. (Part 1)

... "Nanti sekejap, takkan lah yang Idea Penipu itu masih hidup lagi..?? Tapi mungkin juga boleh terjadi, yelah dia kan Idea Penipu, mestilah dia boleh tipukan tentang kematian dia.. Ini tak boleh jadi ni, nanti kalau dia apa2kan si Idea Best, tak ke naya..". Kata aku didalam hati sambil mata aku memerhatikan jalan raya..

Aku memandu kereta sambil mata aku melilau mencari sekiranya ada ternampak kelibat angin dan juga Idea Penipu.. Tiba2 aku mendapat satu penggilan dari satu nombor yang aku tidak kenali.. "Hello, siapa ni..??", soal aku sebaik sahaja panggilan itu aku jawab..

"Hai Arpiiz, takkan tak ingat aku lagi kot..??". Serta merta aku tergamam, ye memang aku ingat lagi dengan suara itu.. "Kau rupanya Idea Penipu, mana ko bawak pergi Idea Best hah..!!" Jerkah aku tanpa menjawab persoalan dia..

"Hahaha, tak sangka kau masih ingat aku lagi ye, aku ingatkan kau pun dah terpengaruh dengan berita kematian palsu aku tu..", balas Idea Penipu.. Ye, ternyata benar sangkaan aku itu, betullah yang Idea Penipu masih hidup lagi..

"Aku nak kau jumpa aku dekat tepi lombong dan ingat, jangan bawak sesiapa pun.." kata Idea Penipu dan terus memutuskan panggilan.. Aku semakin pening, apakah yang aku perlu buat, macam mana kalau itu adalah satu lagi penipuan yang dibuat oleh Idea Penipu..

Tanpa membuang masa lagi, aku terus pergi ke lombong dan mencari kelibat Idea Penipu.. Aku berjalan dan terus berjalan di kawasan sekitar, tiba2 telinga aku dapat menangkap satu suara yang aku sangat kenal.. Aku mencari dari manakah arah suara itu, namun aku tidak jumpa..

Suara itu menyuruh aku untuk pergi ke belakang pokok.. Tanpa membuang masa lagi, aku pun terus mencari di pokok2 yang ada di kawasan itu.. Akhirnya aku jumpa juga dari mana suara itu datang.. Itu adalah suara Idea Best, dia telah diikat di sebatang pokok..

Di badannya juga telah terikat sebuah bom masa.. Aku sudah mula panik dan aku menjadi semakin panik apabila melihat masa yang tertera pada bom itu ialah 2 minit.. Ini bermakna aku mempunyai masa sebanyak 2 minit untuk mematikan bom itu..

Masa semakin suntuk, aku lihat wajah Idea Best sudah tidak keruan kerana dari tadi lagi diah hanya mampu menangis.. Tiba2 aku mendapat satu idea, macam mana kalau aku buat....

Bersambung lagi la..

4 comments:

Alif Haris said...

hehehe ..cerita pencarian idea best ye :D

myhatiku said...

macam mane kalo biarkan je bom tu meletop ;p

Misty Melor said...

nak kna slow talk dua2 idea ni... bagi sama balance ahahaha.. jgn kasik bunuh.. bahaya,, masing2 punya peminat tersendiri

Leeya Hezlin said...

hahaha..bersambung lagi???
cepat la bha habiskan cerita.. >_<

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...