Sunday, August 23, 2015

[Story Sunday] Aku menangkap idea.

Salam dan hai kepada para readers semua..

Huhuhuhu, hari ini aku malas nak buat story. Aku takde idea nak tulis story. Aku tak tau nak tulis story tentang apa. Jadi, aku nak mintak tolong dekat korang, boleh tak korang bagikan idea korang dekat aku.? Tak kisah lah apa-apa idea pun, nanti aku boleh buat story untuk entry-entry akan datang. Haish, dekat mana lah aku nak cari lombong idea ni.??

Haa, aku dah nampak ada satu idea menyorok kat tepi semak tu. Korang duduk diam-diam tau, takut idea tu lari pulak. Okay, sambil tu aku nak story lah pengalaman aku menangkap idea ni. Idea ni ada macam-macam jenis, ada yang jenis jinak dan ada jugak yang jenis liar. Kalau idea yang jenis jinak ni ada banyak, kadang-kadang bersepah, cuma nak amik atau tak je.

Tapi kalau idea liar ni, cuma kadang-kadang je korang boleh nampak tau. Contohnya macam idea yang aku nampak dekat semak tadi lah. Cara untuk tangkap idea pulak ada macam-macam jenis, tapi bagi aku cara yang paling aku suka gunakan ialah guna umpan tajuk. Mula-mula, aku letakkan tajuk dekat dengan idea tu. Tak kisah apa-apa tajuk pun, tajuk tentang sebatang pen pun boleh.

Lepas dah letak tajuk tu, kita cuma perlu tunggu je sampai lah idea tu datang makan tajuk tu. Semasa idea tu leka makan tajuk yang aku bagi, masa tu jugak lah aku semakin hampir untuk menangkap dia. Aku boleh tangkap idea tu masa dia tengah makan atau pun aku tunggu sampai idea tu kenyang. Kalau macam idea yang ini, aku nak tangkap masa dia tengah makan.

Akhirnya, aku dah dapat tangkap idea ni dan sekarang boleh lah aku buat story dekat entry ni. Korang mesti dah tak sabar nak tengok idea yang macam mana aku berjaya tangkap kali ni kan.? Hehehe, korang bersedia lah kerana aku akan tunjukkan dekat korang yang idea ini mesti akan membuatkan korang terpegun sehingga terkaku ketika membacanya...

Alahai korang, rupanya idea yang aku tangkap tadi idea merepek merapu. Aku lupa nak cakap dekat korang yang idea liar ni pun kebanyakannya idea jenis merepek je. Aku mintak maaf lah ye sebab korang terpaksa membaca entry yang penuh dengan ketidak masuk akalan ni. Eh, kalau korang nak cari idea, korang buat macam mana ye.??

P/s : Fuuh, puas betul aku dapat merepek dalam entry ni..hahaha

4 comments:

Emy said...

Hahaha...memang merapu pun..

Arpiiz said...

@Emy : Hehehe, dah lama tak merapu betul dekat blog ni..

kakaktiricinderella said...

Merepek sememangnya sudah menjadi lumrah hidupmu. Hahaha

Arpiiz said...

@Kakak Tiri Cinderella : Hahaha, nasib baik tau..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...