Wednesday, February 02, 2011

Culik diri sendiri...

cuma gambaran sahaja
Manusia sekarang ni, macam2 cara dorang buat untuk mendapatkan duit.. Kadang2 ada yang berfikiran kreatif, tapi aku rasa lagi ramai yang berfikiran kreatif juga, tetapi membawa mudarat kepada diri mereka..

SHAH ALAM: Dibebani hutang bertimbun dipercayai menjadi punca pemandu peribadi merancang jenayah penculikan dirinya sendiri sebelum meminta belas simpati majikannya bergelar Datuk membayar wang tebusan diminta penjenayah.
Difahamkan, suspek berusia 40-an itu sanggup menggunakan isterinya sendiri sebagai pengantara bagi mendapatkan wang tebusan RM250,000 daripada Datuk terbabit yang disangka bersimpati terhadap nasibnya itu...

Selanjutnya di sini..

Komen aku la, kalau boleh elakkanlah dari berhutang, lagi2 dengan lintah darat.. Aku tau yang kita memang tak boleh nak elakkan diri dari berhutang ni, tapi kalau rasa rezeki tu berlebih sikit, apa kata korang selesaikan hutang tu dulu.. (kalau hutang budi nak kena balas ke tak..??)

Tuesday, February 01, 2011

Aku nak nangis ni...

Salam semua, disebabkan semua draft aku dah habis aku aku postkan dekat blog aku ni.. Maka aku terpaksa mencari idea2 yang bersepah dekat luar sana.. Dan setelah puas aku mencari2 idea di setiap pelusuk dunia tempat aku, kini aku dapat membanyakkan kembali draft dekat tempat catatan aku ni..hehe

Untuk malam ni pula, aku nak umumkan follower aku yang bertuah kerana dia telah menjadi follower aku yang ke-300 untuk hari ini.. Sebelum itu aku nak ucapkan jutaan, tak boleh guna jutaan la, aku ucapkan trilion terima kasih kepada korang semua yang sudi mengklik butang follow tu.. Tanpa anda siapa lah saya...huhuu. Aku rasa belum sebulan lagi blog ini ditubuhkan, tapi dah mencapai angka yang bagi aku mengejutkan ni.. Lagi sekali aku ucapkan terima kasih dekat korang ye..^^
sori, buat masa ni tak ada hadiah la untuk follower2 bertuah aku..huhu
Inilah dia follower aku yang bertuah tu, dia menggelarkan dirinya sebagai abgteror, terror ke blog dia atau dia seorang terrorist(gurau je, jangan marah ye..) Aku syorkan korang untuk pergi tengok blog dia untuk tengok keterroran dia..hehe.. Ini antara follower aku yang bertuah sebelum ni iaitu abbymira dengan blog Anak Ayah.. Lagi sorang iaitu Firdaus dengan blog diberi nama Episod Kehidupan..

Ingatan lagi sekali kepada blogger2 yang ada ni, jom la kita menyerang blog2 mereka ini supaya mereka juga dapat menyerang blog kita balik, serang maksud aku melawat, bukan kutuk blog dorang okay... Korang rajin2 kanlah tangan korang untuk klik link dekat atas tu ye, and jangan lupa bagitau kat dorang yang korang ada datang supaya senanglah mereka untuk membalas kunjungan korang tu.. Semoga gembira selalu ye..^_^

Gambar yang misteri...

Salam semua, aku baru dapat postkan entry pertama aku selepas berpenat lelah pergi kelas.. Nasib baik la lecturer datang , kalau tak, aku nak je menganggapkan yang kelas dah di'cancel'kan.. Okay, berbalik semula kepada tujuan utama untuk entri kali ini..

Aku nak tanya korang, apakah korang pernah melihat sesuatu yang misteri didalam kehidupan korang.. Jika sesiapa yang pernah melihatnya, aku nasihatkan agar korang teruskan bacaan korang.. Bukan aku sengaja nak menakutkan korang tetapi aku nak tunjukkan bukti yang aku pun turut mengalami kejadian sebegitu.. Apakah korang juga ada bukti..??

Ala, lagi pun aku postkan entry ni waktu siang.. Tapi andai kata korang baca masa malam, aku harap korang tak dalam ketakutan la ye... Tapi sebelum korang tengok gambar yang aku dapat tu, korang tengok2lah dulu gambar yang aku amek dekat pakcik google tu (korang jangan bagitau pakcik google tau sebab aku amek ni pun senyap2 je..hehe)..
boleh ke dikatakan misteri..??
kalau yang ini mungkin boleh la kot..
ini bukan misteri lagi dah..
Okay, yang ini lah gambar yang aku cakapkan tu.. Gambar ni memang betul2 aku dapat tau, bagi siapa2 yang nak tutup mata tu boleh la tutup sikit.. Sebab kalau tutup terus mana nak nampak gambar tu...
....
....
....
....
...
....
...
...

misteri tak gambar ni..hehe

Hah, inilah dia gambar yang aku cakap kan tu.. Misteri tak..?? Gambar ni aku dapat dari adik aku... Bagi sesiapa yang ada rasa takut tadi boleh la menarik nafas lega ye.. Have a nice day..^^
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...